Onderhoud en reparaties

Naast de verkoop van espressomachines en onderdelen hebben we een eigen professionele werkplaats. Hierin doen wij al meer dan 30 jaar reparaties en onderhoud aan de betere espressomachines. Naast de expertise van de merken waar we zelf dealer/importeur van zijn, hebben we ook alle kennis en ervaring van een aantal andere merken in huis. Om de werkdruk, wachttijden en kwaliteit in onze werkplaats te kunnen waarborgen hebben we in 2024 een aantal belangrijke veranderingen moeten doorvoeren. Daarom focussen wij ons, naast de merken waar wij dealer van zijn, op een beperkt aantal andere merken espressomachines. Op deze manier kunnen we ook de doorlooptijd van de reparaties zo kort mogelijk houden en de kwaliteit zo hoog mogelijk.
Update novemer, doorlooptijd +/- 2 weken
Met welke espressomachines kunt u bij ons terecht voor reparaties:
| Merk | Modellen |
| Quick Mill | 810, 820, 835, 2042, 2044, 2820, 2835, 3000 t/m 3035, 4005, 4100 |
| Quick Mill E61 | 960, 975, 980, 981, 985, 992, 995 |
| Quick Mill volautomaat | 5000 (La Messoni) |
| ECM Milano | Cellini & Giotto |
| ECM Heidelberg | Technika/Mechanika III, IV & V |
| Rocket Espresso | Giotto, Cellini, Mozzafiato & R58 |
| Lelit | Bianca V3 & Mara V2 |
| Vibiemme | Domobar Standaard, Junior HX |
| Expobar | Brewtus en Leva |
| La Pavoni | Giotto, Guru en Europiccola |
| Bezzera | BZ07, BZ09, BZ10, Guilia, Mitica, Magica, Unica en Strega |
| La Piccola | Sara en Piccola |
| Eureka | Mignon Specialita |
| Demoka | GR203 |
Staat uw machine of model niet in bovenstaand overzicht, dan is deze in principe niet aan te brengen voor reparatie. Onderaan deze pagina staat een overzicht van machines die we uberhaupt niet meer doen, bij twijfel mag u ons altijd een verzoek per email sturen.
Hoe brengt u de machine aan voor reparatie:
U kunt uw espressomachine tijdens onze openingstijden zonder afspraak binnenbrengen voor onderhoud/reparatie. U kunt bij ons voor de deur op eigen parkeerterrein parkeren, Wij zullen de machine in ontvangst nemen en uw klacht en wensen noteren. U krijgt tevens te horen boven welk bedrag we zullen bellen voor overleg (zie verder hieronder bij kosten).
Hoe gaat de reparatie in zijn werk:
Wij behandelen op volgorde van binnenkomst. Wij streven ernaar de machine binnen 2 weken weer gereed te hebben. Hier kunnen we door omstandigheden en variërend aanbod helaas van afwijken.
Wij doen geen reparaties terwijl u wacht of op locatie. Voor een goede diagnose en reparatie verkiezen wij dit te doen op een moment dat wij hier goed naar kunnen kijken. We plannen ook geen reparaties in. De wachttijd start bij het binnenbrengen van de machine.
Bij onderhoud en/of reparatie wordt uw machine volledig nagekeken en gereinigd. Daarnaast wordt elke machine ontkalkt en we vervangen standaard slijtage onderdelen, maar we weten op basis van ervaring ook wat er in de toekomst zou kunnen sneuvelen. Dit pakken wij het liefst dan ook preventief aan. We testen de machine grondig. Wanneer we tevreden zijn, zorgen we dat de machine weer glimt. U krijgt bericht per Whatsapp dat uw machine gereed is. Vervolgens kunt u de machine weer ophalen binnen onze openingstijden.
Uiteraard testen wij de machine zorgvuldig, maar er kan helaas soms iets over het hoofd gezien worden. We verzoeken u dit binnen 7 dagen na reparatie per email door te geven, zodat dit opgelost kan worden. We geven 3 maanden garantie op de onderdelen die gemonteerd zijn. Alle machines worden voorzien van een uniek nummer, zodat wij een goed beeld hebben van de onderhoudshistorie van uw machine.
Wat moet ik meeleveren met machine:
Graag bij de machine de filterdrager meebrengen, zodat wij de passing goed kunnen testen. Alle andere losse onderdelen zoals waterreservoirs, lekbakken, snoer etc graag thuislaten om verwarring te voorkomen, deze hebben wij zelf beschikbaar.
Wat kost een reparatie:
Regelmatig krijgen wij de vraag of wij een standaard tarief hebben voor een bepaalde espressomachine. Hoe gemakkelijk dit in eerste instantie ook lijkt, in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. Immers iedere situatie is weer anders. Wij kijken naar de specifieke staat van uw machine. Zo behoudt u een betrouwbare espressomachine. We rekenen een arbeidsloon van € 75,- per uur incl. BTW. Daarnaast de onderdelen die we plaatsen. Daarvan kunt u de prijzen in onze webshop ook zien. Op deze manier willen wij u een zo transparant mogelijke prijsopbouw laten zien.
Uiteraard hebben we wel een indicatie van de kosten, zie hieronder. U kunt hier tevens terugzien vanaf welk bedrag wij contact met u opnemen over de reparatie. Mochten wij dus tijdens of voor de reparatie inschatten boven dat bedrag uit te komen, dan nemen wij contact met u op. Verwachten wij hierbinnen te blijven, dan zal de reparatie zonder overleg worden uitgevoerd.
La Piccola Sara en Piccola:
- Servicebeurt tussen de € 75,- en € 100,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 125,-
Quick Mill 800, 2800 en 3000 series:
- Servicebeurt tussen de € 125,- en € 150,-
- Prijsopgave servicebeurt vanaf € 150,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 200,-
Quick Mill / La Messoni 5000:
- Servicebeurt tussen de € 150,- en € 200,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 200,-
E61 warmtewisselaar/single boiler (o.a. ECM, Rocket, Bezzera, Lelit Mara en Vibiemme Domobar):
- Servicebeurt tussen de € 200,- en € 250,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 250,-
Semi Professioneel Dual Boiler (Rocket R58, Expobar, Lelit Bianca):
- Servicebeurt tussen de € 250,- en € 300,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 300,-
Koffiemolens:
- Servicebeurt tussen de € 50,- en € 75,-
- Prijsopgave reparatie vanaf € 100,-
Wanneer de kosten binnen het vooraf gesproken bedrag vallen, ontvangt u een Whatsapp bericht wanneer de machine gereed is. Wanneer wij tijdens de diagnose verwachten hierboven te komen. nemen we telefonisch contact met u op voor een toelichting en prijsopgave.
De onderzoekskosten zijn € 37,50. Deze zijn slechts van toepassing wanneer u van reparatie afziet bij een prijsopgave. De onderzoekskosten vervallen als u bij ons een nieuwe machine aanschaft.
Kan ik mijn machine ook opsturen?
Alleen bij de kleinere en lichtere machines, of de originele verpakking moet nog in uw bezit. zijn. Helaas weten we uit ervaring dat schade en verlies niet altijd te voorkomen is. De kosten voor het inpakken en verzekerd retour sturen bedragen € 17.95. Let op; we versturen alleen machines retour die in een correcte verzendverpakking bij ons zijn aangeleverd. Wanneer u de machine aan ons toestuurd vergeet dan niet om uw gegevens in de doos bij te voegen.
Welke machines repareren we niet:
We hebben, door drukte en beperkte beschikbaarheid van onderdelen van bepaalde merken, de beslissing moeten nemen om een aantal merken/modellen niet meer te repareren. Zodoende kunnen wij de volgende machines niet (meer) ter reparatie aannemen:
- Ascaso
- Francis Francis
- Sage / Brevile / Solis
- Pavoni Domus Bar
- Lelit anders dan Mara en Bianca
- Isomac anders dan E61
- Vibiemme Domobar Junior en Super Dual Boiler
- Londinium
- Crem
- Izzo / Alex Duetto
- Bezzera modellen Duo / Matrix / Aria
- Profitec
- Gaggia Classic
- Mahlkönig
- Rancilio Silvia
- Spinel
- La Marzocco
- La Cimbali
Wij adviseren u om voor reparatie van bovenstaande machines contact op te nemen met de dealer waar u de machine aan heeft geschaft.
Wij geven geen garantie op afhandelingen voor derden.
géén afbeelding beschikbaar
reparatie stevig brood€ 226,05géén afbeelding beschikbaar
Barista CadeaubonMet deze digitale cadeaubon kan de jarige zelf in onze webshop of winkel artikelen uitkiezen voor zijn of haar espressomachine. U ontvangt een code per email die inwisselbaar is in de webshop.
Waarde € 125,-
Kies bij het…€ 125,00
