Onderhoud en reparaties

Naast de verkoop van espressomachines en onderdelen hebben we een eigen werkplaats. Hierin doen wij al meer dan 30 jaar reparaties en onderhoud aan de betere espressomachines. Het repareren is geen doel op zich en we bieden dit dan ook alleen aan als een service aan voor QuickMill espressomachines en een beperkt aantal andere machines die wij nieuw verkopen.

Om de werkdruk en kwaliteit in onze werkplaats te kunnen waarborgen hebben we in 2023 een aantal veranderingen moeten doorvoeren. Op deze pagina leest u alles over onze vernieuwde werkwijze.  

UPDATE 21-9-23 Huidige doorlooptijd ruim 2 weken

Met welke espressomachines kunt u bij ons terrecht voor reparaties:

- QuickMill 800, 900, 2800, 3000 en 5000 series (geen Evolution 70 series) 
- La Messoni volautomaat
- Vibiemme Domobar Standaard (geen andere types)
- La Piccola Sara en Piccola Piccola
- Rocket espressomachines 
- Lelit Mara en Bianca 
- La Pavoni Giotto, Guru en Europiccola
- Demoka koffiemolen
- Eureka Mignon Specialita & XL (mits bij ons nieuw aangeschaft)
- Espressomachines die eerder bij ons ter reparatie zijn geweest mits deze niet in de lijst met uitzonderingen onderaan deze pagina staan.

Machines die niet hierboven zijn genoemd en niet eerder bij bij ons ter reparatie zijn geweest slechts in overleg vooraf per email, zie merken en modellen onderaan deze pagina die in aanmerking komen en welke uberhaupt niet. Aanname is afhankelijk van de drukte in werkplaats en het merk/model/leeftijd. 

Hoe brengt u de machine aan voor reparatie:

U kunt uw espressomachine tijdens onze openingstijden zonder afspraak binnenbrengen voor onderhoud/reparatie. U kunt bij ons voor de deur op eigen parkeerterrein parkeren, Wij zullen de machine in ontvangst nemen en uw klacht en wensen noteren. U krijgt tevens te horen boven welk bedrag we zullen bellen voor overleg (zie verder hieronder bij kosten) 

Hoe gaat de reparatie in zijn werk:

Wij behandelen op volgorde van binnenkomst, wij streven de machine binnen 2 weken weer gereed te hebben. Hier kunnen we door omstandigheden en varierend aanbod helaas van afwijken. 

Wij doen geen reparaties terwijl u wacht of op locatie, voor een goede diagnose en reparatie verkiezen wij dit te doen op een moment dat wij hier goed naar kunnen kijken. Wij plannen ook geen reparaties in, de wachttijd start bij het binnenbrengen van de machine. 

Bij onderhoud en/of reparatie wordt uw machine volledig nagekeken en gereinigd. Daarnaast wordt elke machine ontkalkt en vervangen we standaard slijtage onderdelen, maar weten we op basis van ervaring ook wat er in de toekomst zou kunnen sneuvelen. Dit pakken wij het liefst dan ook preventief aan. We testen de machine grondig en wanneer we tevreden zijn zorgen we dat de machine weer glimt. U krijgt bericht per SMS dat u machine gereed is en vervolgens kunt de machine weer ophalen binnen onze openingstijden. 

Uiteraard testen wij de machine zorgvuldig, maar er kan helaas soms iets over het hoofd gezien worden. We verzoeken u dit binnen 7 dagen na reparatie door te geven per email zodat dit opgelost kan worden. We geven 3 maanden garantie op de onderdelen die gemonteerd zijn. Alle machine worden voorzien van een uniek nummer zodat wij een goed beeld hebben van de onderhoudshistorie van uw machine. 

Wat moet ik meeleveren met machine:

Graag bij de machine de filterdrager meebrengen zodat wij de passing goed kunnen testen. Bij E61 machine's ook graag het waterreservoir meebrengen. Alle andere losse onderdelen zoals lekbakken, snoer etc graag thuislaten om verwarring te voorkomen, deze hebben wij zelf beschikbaar. 

Wat kost een reparatie:

Regelmatig krijgen wij de vraag of wij een standaard tarief hebben voor een bepaalde espressomachine. Hoe gemakkelijk dit op eerste hand ook lijkt, in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. Immers is iedere situatie weer anders, wij kijken naar de specifieke staat van uw machine, zo behoudt u een betrouwbare espressomachine. We rekenen een arbeidsloon van € 75,- per uur inc BTW, daarnaast de onderdelen die we plaatsen. Daarvan kunt u de prijzen in onze webshop ook zien. Op deze manier willen wij een zo'n transparant mogelijke prijsopbouw laten zien. 

Uiteraard hebben we wel een aantal richtlijnen:  

QuickMill 800, 2800 en 3000 series
- Servicebeurt tussen de € 75 en € 100,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 150,-

QuickMill / La Messoni 5000 
- Servicebeurt tussen de € 100 en € 150,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 150,-

E61 warmtewisselaar/single boiler (Rocket Giotto/Mozzafiato, Lelit Mara en Vibiemme Domobar)
- Servicebeurt tussen de € 150 en € 200,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 200,-

Semi Professioneel Dual Boiler (Rocket R58, Lelit Bianca) 
- Servicebeurt tussen de € 200 en € 250,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 250,-

Wanneer de kosten binnen het vooraf gesproken bedrag vallen ontvangt u een sms wanneer de machine gereed is. Wanneer wij tijdens de diagnose verwachten hierboven te komen nemen we telefonisch met u contact op voor toelichting en prijsopgave. De onderzoekskosten zijn € 30,-  en zijn slechts van toepassnig wanneer u van reparatie afziet bij een prijsopgave. Deze onderzoekskosten vervallen als u bij ons een nieuwe machine aanschaft. 

Kan ik mijn machine ook opsturen?

U kunt uw espressomachine eventueel ook opsturen via PostNL (niet via DHL of DPD). Wanneer u de machine opstuurt, verpakt u deze dan in een stevige doos die wij ook weer gemakkelijk in kunnen pakken. Voeg een beschrijving toe van het defect en uw gegevens. Voor het retour sturen van de machine inclusief inpakken en verzekerd versturen rekenen wij € 17,50
Let op: we sturen alleen een machine retour als daar een stevige verzendverpakking bij aangeleverd is. Zowel het heen- als terugzenden van een machine geschied op eigen risico. Semi-professionele machine kunnen niet per post verzonden worden, dit kan eventueel per koerier, dit kost € 37,50.

Welke machines repareren we in overleg: 

Machines die niet onder het eerste kopje zijn genoemd repareren we alleen na overleg via email met onze technische dienst vooraf, niet telefonisch svp. Hiervoor dient u een verzoek per email sturen, geef aan wat het merk en model is, daarnaast een korte omschrijving van de klacht is en de leeftijd van de machine. Eventuele aanname is afhankelijk van de drukte in werkplaats en het merk/model/leeftijd.  

- Expobar
- Ascaso Dream
- Bezzera BZseries en E61series (behalve DUO en Matrix)
ECM Milano en Heidelberg
- Rancilio Siliva >V3
- Isomac E61
- RDL Italia
- La Scala/Boretti Barista

Bij een E61 machine ouder dan 15 jaar gaan we eigenlijk altijd over tot volledige revisie, waarbij de machine volledig opnieuw wordt opgebouwd en waar we veel componenten preventief vervangen. De ervaring leert dat dit de juiste manier is om een bedrijfszekere machine terug te leveren. Hou rekening met een bedrag tussen de € 500,- en € 700,-. 

Welke machines repareren we niet: 

We hebben door drukte en beperkte beschikbaarheid van goed technisch personeel helaas een aantal beslissingen moeten nemen om onze werkdruk en kwaltieit op peil te houden. Zodoende kunnen wij de volgende machine niet meer ter reparatie aannemen:

- Ascaso Steel
- Francis Francis (alle versies)
- Sage/Brevile/Solis
- Pavoni Domus Bar
- Lelit anders dan Mara en Bianca 
- Vibiemme Domobar Junior Dual Boiler
- Londinium
- QuickMill Evolution 70 en 6000
- Crem
- Izzo/Alex Duetto
- Profitec
- Bezzera Duo/Matrix
Gaggia Classic
- BFC Junior

- Rancilio Siliva V1 en V2
- Isomac Giada, Maverick, Venus etc. 
- Spinel
- "Bouwpakketten"
- La Marzocco
- La Cimbali

Wij doen geen garantie afhandelingen voor derden. 

 

© 2014 - 2023 D.R. Trading B.V. Webshop | sitemap | rss