Onderhoud en reparaties

Naast de verkoop van espressomachines en onderdelen hebben we een eigen werkplaats. Hierin doen wij al meer dan 30 jaar reparaties en onderhoud aan de betere espressomachines. Het repareren is geen doel op zich en we bieden dit dan ook alleen aan als een service aan voor QuickMill espressomachines en een beperkt aantal andere machines die wij nieuw verkopen.

Om de werkdruk, wachtijden en kwaliteit in onze werkplaats te kunnen waarborgen hebben we in 2024 een aantal belangrijke veranderingen moeten doorvoeren. Daarom nemen wij nog beperkt machines aan ter reparatie en focussen wij ons op de merken en modellen die wij zelf nieuw verkopen. Zo kunnen we ook de doorlooptijd van de reparaties van onze vaste klanten kort houden. Heeft u een espressomachine bij ons aageschaft of wilt u dat doen, geen zorgen dus, u kunt uiteraard altijd bij ons terrecht voor de juiste én snelle service. Op deze pagina leest u alles over onze vernieuwde werkwijze.  

Update maart 2024: wegens ziekte en drukte doorlooptijd 2-3 weken en beperkte aanname reparaties.

Met welke espressomachines kunt u bij ons terrecht voor reparaties:

- QuickMill 800, 900, 2800, 3000 (geen Evolution 70 series) 
- QuickMill / La Messoni volautomaat (niet 5009)
- La Piccola Sara en Piccola Piccola

- Rocket espressomachines, mits de machine bij ons is aangeschaft
- Lelit Mara en Bianca, mits de machine bij ons is aangeschaft
- La Pavoni Giotto/Guru, mits de machine bij ons is aangeschaft 
- Demoka koffiemolen mits de molen bij ons is aangeschaft
- Eureka Mignon Specialita & XL mits de molen bij ons is aangeschaft

- Espressomachines die bij ons ter reparatie/onderhoud zijn geweest na 01-01-2023 in oveleg en mits deze niet in de lijst met uitzonderingen onderaan deze pagina staan. 

Hoe brengt u de machine aan voor reparatie:

U kunt uw espressomachine tijdens onze openingstijden zonder afspraak binnenbrengen voor onderhoud/reparatie. U kunt bij ons voor de deur op eigen parkeerterrein parkeren, Wij zullen de machine in ontvangst nemen en uw klacht en wensen noteren. U krijgt tevens te horen boven welk bedrag we zullen bellen voor overleg (zie verder hieronder bij kosten) 

Hoe gaat de reparatie in zijn werk:

Wij behandelen op volgorde van binnenkomst, wij streven de machine binnen 2 weken weer gereed te hebben. Hier kunnen we door omstandigheden en varierend aanbod helaas van afwijken. 

Wij doen geen reparaties terwijl u wacht of op locatie, voor een goede diagnose en reparatie verkiezen wij dit te doen op een moment dat wij hier goed naar kunnen kijken. Wij plannen ook geen reparaties in, de wachttijd start bij het binnenbrengen van de machine. 

Bij onderhoud en/of reparatie wordt uw machine volledig nagekeken en gereinigd. Daarnaast wordt elke machine ontkalkt en vervangen we standaard slijtage onderdelen, maar weten we op basis van ervaring ook wat er in de toekomst zou kunnen sneuvelen. Dit pakken wij het liefst dan ook preventief aan. We testen de machine grondig en wanneer we tevreden zijn zorgen we dat de machine weer glimt. U krijgt bericht per SMS dat u machine gereed is en vervolgens kunt de machine weer ophalen binnen onze openingstijden. 

Uiteraard testen wij de machine zorgvuldig, maar er kan helaas soms iets over het hoofd gezien worden. We verzoeken u dit binnen 7 dagen na reparatie door te geven per email zodat dit opgelost kan worden. We geven 3 maanden garantie op de onderdelen die gemonteerd zijn. Alle machine worden voorzien van een uniek nummer zodat wij een goed beeld hebben van de onderhoudshistorie van uw machine. 

Wat moet ik meeleveren met machine:

Graag bij de machine de filterdrager meebrengen zodat wij de passing goed kunnen testen. Bij E61 machine's ook graag het waterreservoir meebrengen. Alle andere losse onderdelen zoals lekbakken, snoer etc graag thuislaten om verwarring te voorkomen, deze hebben wij zelf beschikbaar. 

Wat kost een reparatie:

Regelmatig krijgen wij de vraag of wij een standaard tarief hebben voor een bepaalde espressomachine. Hoe gemakkelijk dit op eerste hand ook lijkt, in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. Immers is iedere situatie weer anders, wij kijken naar de specifieke staat van uw machine, zo behoudt u een betrouwbare espressomachine. We rekenen een arbeidsloon van € 75,- per uur inc BTW, daarnaast de onderdelen die we plaatsen. Daarvan kunt u de prijzen in onze webshop ook zien. Op deze manier willen wij een zo'n transparant mogelijke prijsopbouw laten zien. 

Uiteraard hebben we wel een aantal richtlijnen:  

QuickMill 800, 2800 en 3000 series
- Servicebeurt tussen de € 75 en € 100,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 150,-

QuickMill / La Messoni 5000 
- Servicebeurt tussen de € 100 en € 150,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 150,-

E61 warmtewisselaar/single boiler (Rocket Giotto/Mozzafiato, Lelit Mara en Vibiemme Domobar)
- Servicebeurt tussen de € 150 en € 200,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 200,-

Semi Professioneel Dual Boiler (Rocket R58, Lelit Bianca) 
- Servicebeurt tussen de € 200 en € 250,-
- Reparaties prijsopgave vanaf € 250,-

Wanneer de kosten binnen het vooraf gesproken bedrag vallen ontvangt u een sms wanneer de machine gereed is. Wanneer wij tijdens de diagnose verwachten hierboven te komen nemen we telefonisch met u contact op voor toelichting en prijsopgave. De onderzoekskosten zijn € 30,-  en zijn slechts van toepassnig wanneer u van reparatie afziet bij een prijsopgave. Deze onderzoekskosten vervallen als u bij ons een nieuwe machine aanschaft. 

Kan ik mijn machine ook opsturen?

U kunt uw espressomachine eventueel ook opsturen via PostNL, maar we zien helaas vaak regelmatig schade hierbij ontstaan. Wanneer u de machine opstuurt, verpakt u deze dan in een stevige doos met voldoende buffer en die wij ook weer gemakkelijk in kunnen pakken. De originele doos met beschermingsmiddelen heeft de voorkeur. Voeg een beschrijving toe van het defect en uw gegevens.

Voor het retour sturen van de machine inclusief inpakken en verzekerd (tegen verlies, geen schade!) versturen rekenen wij € 17,50

Let op: we sturen alleen een machine retour als daar een stevige verzendverpakking bij aangeleverd is, anders dient u hem hier zelf weer op te halen. Zowel het heen- als terugzenden van een machine geschied op eigen risico en zoals vermeld komt schade regelmatig voor. 

Semi-professionele machine kunnen niet per post verzonden worden, dit kan eventueel per koerier, dit kost € 37,50.

Welke machines repareren we niet: 

We hebben door drukte en beperkte beschikbaarheid van goed technisch personeel helaas een aantal beslissingen moeten nemen om onze werkdruk en kwaltieit op peil te houden. Zodoende kunnen wij de volgende machine niet meer ter reparatie aannemen:

- Ascaso 
- Francis Francis (alle versies)
- ECM Heidelberg 
- Sage/Brevile/Solis
- Pavoni Domus Bar
- Lelit anders dan Mara en Bianca 
- Vibiemme Domobar Junior en Super
- Londinium
- QuickMill Evolution 70 en 6000
- Crem
- Izzo/Alex Duetto
- Isomac
- Profitec
- Bezzera Duo/Matrix
Gaggia Classic
- Macap
- Mazzer
- Mahlkonig
- BFC 

- Rancilio Silvia 
- Spinel
- "Bouwpakketten"
- La Marzocco
- La Cimbali

Wij adviseren voor reparatie van bovenstaande machines contact op te nemen met de dealer waar u de machine heeft aangeschaft. 

Wij doen geen garantie afhandelingen voor derden. 

 

© 2014 - 2024 D.R. Trading B.V. Webshop | sitemap | rss