Onderhoud en reparaties

Naast de verkoop van espressomachines en onderdelen hebben we een eigen werkplaats. Hierin doen wij al meer dan 30 jaar reparaties en onderhoud aan de betere espressomachines. Het repareren is geen doel op zich en we bieden dit dan ook alleen aan als een service aan voor QuickMill espressomachines en een beperkt aantal andere machines die wij nieuw verkopen.

Om de werkdruk, wachtijden en kwaliteit in onze werkplaats te kunnen waarborgen hebben we in 2024 een aantal belangrijke veranderingen moeten doorvoeren. Daarom focussen wij ons op de merken waar wij dealer van zijn en nemen wanneer daar ruimte voor is kunt u ook beperkt met andere merken bij ons terecht. Neem hiervoor graag altijd even contact per email met ons op. Op deze manier kunnen we ook de doorlooptijd van de reparaties zo kort mogelijk houden. Op deze pagina leest u alles over onze werkwijze.  

 

Update juni 2024, doorlooptijd reparaties QuickMill +/- 1,5 week, E61 machines +-/ 2,5 weken.
Op dit moment is er helaas zeer beperkt ruimte voor machines die onder het kopje in overleg staan. 

Zomervakantie 2024: 15 juli tot en met 16 augustus is onze werkplaats gesloten

 

Met welke espressomachines kunt u bij ons terecht voor reparaties zonder overleg:

- QuickMill 800, 900, 2800, 3000, 4000 en 5000 series
- QuickMill / La Messoni volautomaat (niet 5009)
- La Piccola Piccola & Sara
- Rocket espressomachines (Giotto, Cellini, Mozzafiato & R58)
- Demoka koffiemolen 
- Eureka Mignon Specialita
- Vibiemme Domobar Standaard
- Lelit Mara en Bianca V3
- La Pavoni E61 & Europiccola

- Espressomachines die bij ons ter reparatie/onderhoud zijn geweest na 01-01-2023

Met welke espressomachines kunt u bij ons terecht voor reparaties in overleg:

- ECM Heidelberg & Milano
- Bezzera
- Expobar

Wilt u een dergelijke machine bij ons ter reparatie aanbieden? Stuur dan even een mailtje om naar de mogelijkheden te informeren.

Hoe brengt u de machine aan voor reparatie:

U kunt uw espressomachine tijdens onze openingstijden zonder afspraak binnenbrengen voor onderhoud/reparatie. U kunt bij ons voor de deur op eigen parkeerterrein parkeren, Wij zullen de machine in ontvangst nemen en uw klacht en wensen noteren. U krijgt tevens te horen boven welk bedrag we zullen bellen voor overleg (zie verder hieronder bij kosten) 

Hoe gaat de reparatie in zijn werk:

Wij behandelen op volgorde van binnenkomst, wij streven de machine binnen 2 weken weer gereed te hebben. Hier kunnen we door omstandigheden en varierend aanbod helaas van afwijken. 

Wij doen geen reparaties terwijl u wacht of op locatie, voor een goede diagnose en reparatie verkiezen wij dit te doen op een moment dat wij hier goed naar kunnen kijken. Wij plannen ook geen reparaties in, de wachttijd start bij het binnenbrengen van de machine. 

Bij onderhoud en/of reparatie wordt uw machine volledig nagekeken en gereinigd. Daarnaast wordt elke machine ontkalkt en vervangen we standaard slijtage onderdelen, maar weten we op basis van ervaring ook wat er in de toekomst zou kunnen sneuvelen. Dit pakken wij het liefst dan ook preventief aan. We testen de machine grondig en wanneer we tevreden zijn zorgen we dat de machine weer glimt. U krijgt bericht per SMS dat u machine gereed is en vervolgens kunt de machine weer ophalen binnen onze openingstijden. 

Uiteraard testen wij de machine zorgvuldig, maar er kan helaas soms iets over het hoofd gezien worden. We verzoeken u dit binnen 7 dagen na reparatie door te geven per email zodat dit opgelost kan worden. We geven 3 maanden garantie op de onderdelen die gemonteerd zijn. Alle machine worden voorzien van een uniek nummer zodat wij een goed beeld hebben van de onderhoudshistorie van uw machine. 

Wat moet ik meeleveren met machine:

Graag bij de machine de filterdrager meebrengen zodat wij de passing goed kunnen testen.  Alle andere losse onderdelen zoals waterreservoirs, lekbakken, snoer etc graag thuislaten om verwarring te voorkomen, deze hebben wij zelf beschikbaar. 

Wat kost een reparatie:

Regelmatig krijgen wij de vraag of wij een standaard tarief hebben voor een bepaalde espressomachine. Hoe gemakkelijk dit op eerste hand ook lijkt, in de praktijk blijkt het niet zo eenvoudig. Immers is iedere situatie weer anders, wij kijken naar de specifieke staat van uw machine, zo behoudt u een betrouwbare espressomachine. We rekenen een arbeidsloon van € 75,- per uur inc BTW, daarnaast de onderdelen die we plaatsen. Daarvan kunt u de prijzen in onze webshop ook zien. Op deze manier willen wij een zo'n transparant mogelijke prijsopbouw laten zien. 

Uiteraard hebben we wel een indicatie van de kosten, zie hieronder. U kunt tevens hier terugzien vanaf welk bedrag wij contact met u opnemen over de reparatie. Mochten wij dus tijdens of voor de reparatie inschatten boven dat bedrag uit te komen dan nemen wij contact met u op. Verwachten wij hierbinnen te blijven, dan zal de reparatie zonder overleg worden uitgevoerd.

La Piccola Sara en Piccola
- Servicebeurt tussen de € 75 en € 100,-
- Prijsopgave vanaf € 125,-

QuickMill 800, 2800 en 3000 series
- Servicebeurt tussen de € 75 en € 150,-
- Prijsopgave vanaf € 150,-

QuickMill / La Messoni 5000 
- Servicebeurt tussen de € 125 en € 200,-
- Prijsopgave vanaf € 200,-

E61 warmtewisselaar/single boiler (Rocket Giotto/Mozzafiato, Lelit Mara en Vibiemme Domobar)
- Servicebeurt tussen de € 150 en € 200,-
- Prijsopgave vanaf € 200,-

Semi Professioneel Dual Boiler (Rocket R58, Lelit Bianca) 
- Servicebeurt tussen de € 200 en € 250,-
- Prijsopgave vanaf € 250,-

Koffiemolens
- Servicebeurt tussen de € 50 en € 75,-
- Prijsopgave vanaf € 100,-

Wanneer de kosten binnen het vooraf gesproken bedrag vallen ontvangt u een Whatsapp wanneer de machine gereed is. Wanneer wij tijdens de diagnose verwachten hierboven te komen nemen we telefonisch met u contact op voor toelichting en prijsopgave. De onderzoekskosten zijn € 30,-  en zijn slechts van toepassing wanneer u van reparatie afziet bij een prijsopgave. Deze onderzoekskosten vervallen als u bij ons een nieuwe machine aanschaft. 

Kan ik mijn machine ook opsturen?

Liever niet is hierop eigenlijk het eerlijke antwoord. Schade en verlies zijn helaas niet te voorkomen. Wij adviseren u een reparateur in de omgeving van uw woonplaats te zoeken of de machine toch persoonlijk bij ons te halen en brengen. We sturen ook geen machines retour per post. 

Welke machines repareren we niet: 

We hebben door drukte en beperkte beschikbaarheid van goed technisch personeel helaas een aantal beslissingen moeten nemen om onze werkdruk en kwaltieit op peil te houden. Zodoende kunnen wij de volgende machine niet meer ter reparatie aannemen:

- Ascaso 
- Francis Francis 
- Sage/Brevile/Solis
- Pavoni Domus Bar
- Lelit anders dan Mara en Bianca 
- Isomac 
- Vibiemme Domobar Junior en Super
- Londinium
- Profitec
- Crem
- Izzo/Alex Duetto
- Bezzera Duo/Matrix
Gaggia Classic
- Macap
- Mazzer
- Mahlkonig
- BFC 

- Rancilio Silvia 
- Spinel
- "Bouwpakketten"
- La Marzocco
- La Cimbali

Wij adviseren voor reparatie van bovenstaande machines contact op te nemen met de dealer waar u de machine heeft aangeschaft. 

Wij doen geen garantie afhandelingen voor derden. 

 

© 2014 - 2024 D.R. Trading B.V. Webshop | sitemap | rss